MONITORING
OF THE POTENTIAL IMPACT OF WEBSITE BLOCKING
ON THE AWARENESS OF THE AUDIENCE ON TOPICAL ISSUES

In the course of the 44-Day War in Nagorno-Karabagh (September 27 - November 9,
2020) and in the post-war months, Azerbaijani online media turned to be inaccessible to
the Armenian audience. This was both an element of the Martial Law, introduced in
Armenia from the first day of the war, and a measure by the Azerbaijani side aimed at
preventing possible DDoS attacks by Armenian hackers. Although the Martial Law regime
envisages certain restrictions on the dissemination and receipt of information, the blocking
of websites was viewed by a number of international and local Armenian organizations as
a violation of the audience's rights to be informed about facts and events directly related to
their vital interests.

The objective of this study was to identify the possible consequences of blocking
Azerbaijani websites for the Armenian media audience. To this end, the monitoring team of
Yerevan Press Club, using VPN/TOR tools, carried out a comparative study of the content
of five Azerbaijani (vesti.az, media.az, day.az, report.az, trend.az) and five Armenian
(news.am, www.aravot.am, Iragir.am, llurer.am, tert.am) online media.

As a result of a survey of experts, 7 topics of particular importance and interest to the
Armenian audience were selected for the study: 1. the course of hostilities; 2. the
diplomatic process over Nagorno-Karabagh (statements, referencesto the format of the
problem settlement, the possibilities of solution, etc.); 3. issues of prisoners of war and
other detained persons; 4. the prospects for opening transport communications; 5. the
activities of peacekeepers and their status; 6. the interference and role of external forces,
the topic of mercenaries; 7. the tension and clashes in the border area.

The monitoring methodology implied recording references to the listed topics in the studied
Azerbaijani sources, followed by a comparison of the reflection of these recorded events
and facts in five Armenian media. The quantitative component of the study was aimed at
calculating the coincidence (cases of discrepancy) of attention to the same events and
facts in the Azerbaijani and Armenian sources. The mixed quantitative and qualitative
component envisaged calculating the comparison (coincidence or discrepancy) of the
interpretation of events and facts recorded both in one or several Azerbaijani media, and in
one or several Armenian resources. At the same time, interpretation was understood to be
the use of “dry facts”, and not the assessments and opinions on them. The qualitative
component envisaged case studies and general conclusions based on the monitoring
results.

The following three periods were selected for study: the height of hostilities of the 44-Day
War (October 1-31, 2020); the end of the war and the immediately following period
(November 1-30, 2020); a period relatively remote from the war (April 1-30, 2021). The
calculations were carried out both for each of these periods and for the entire study period
(see the tables.



REPORT ON MONITORING RESULTS

OF ALL THE TOPICS STUDIED within the current monitoring, the course of hostilities of
the 44-day Karabagh war received the greatest coverage in both the Azerbaijani and
Armenian media. The discrepancies in both attention and interpretation of events were
significant, which could to a large extent be due to the blocking of Internet resources.
Moreover, this phenomenon was especially obvious in the period from October 1 to 31,
2020, when only in about 30% of cases the description of specific military operations,
actions, other events, one way or another related to the war, in the Azerbaijani media
coincided with at least one of the monitored Armenian media. At the same time, more than
70% of the episodes covered by the studied Azerbaijani sources were not reflected at all in
the Armenian ones. Over the next month (November 1-30, 2020), the “coincidence index”
increased to about 63%. This increase in the “index” is connected with the post-facto
interpretation of the course of hostilities by the Armenian online media, following the
Statement of the AR President, RA Prime-Minister and RF President of November 9/10,
2020 when both the society in general and journalists in particular showed substantially
greater interest in getting a real picture of the events that played a critical role in the life of
the country. At the same time, the coincidence of interest in specific episodes remained at
about the same level. The upward trend in the “coincidence index” continued in the
following months, and in April 2021 cases of a differing interpretation of the course of the
war were no more than 10%. At the same time, the dynamics of the coincidence of interest
in specific episodes was less intense. The discrepancy in attention still accounted for
about 60% of the pieces on the topic. These figures indicate that the Armenian and
Azerbaijani media audiences find themselves in sharply different information
environments, which makes mutual understanding and the search for mutually beneficial
solutions extremely challenging.

In October 2020, the largest discrepancy in the coverage of specific military events by the
studied Armenian media was recorded with vesti.az pieces, in November 2020 - with
trend.az, and in April 2021 - with report.az.

In particular, one of the vivid examples of restriction on audience access to up-to-date
information on the course of hostilities, including as a result of the blocking of websites,
was the complete disregard by the Armenian media of information about losses on the
very first day of the war in 2020. Already on September 27, 2020 the Azerbaijani media
reported on the destruction of up to 200 tanks and other armored vehicles, 228 artillery
installations, multiple launch rocket systems and mortars, 30 air defense systems, 6
command and observation posts, 5 ammunition stockpiles, more than 110 units of vehicles
and one S-300 air defense missile system. And only after the end of the war, this
information was confirmed by a number of former high-ranking Armenian military and
experts. For instance, former supreme commander of NK army Samvel Babayan said that
it was 40% of ammunition at disposal of Armenian armed forces in Karabagh. Further,
during the war, for the same reason, most of Armenian public did not receive information
about the losses of military equipment either, including units of military aviation, which was
widely disseminated by Azerbaijani, Turkish, Russian and other sources.

The monitoring team also recorded numerous cases of refutation of each other's
information, which not always reached the media, among other things due to the blocking
of sites. Thus, on October 3, 2020 the Azerbaijani media reported about serious injury of
the President of Nagorno-Karabagh Arayik Harutyunyan. The Armenian sources
categoricallydeniedthosereports.



Characteristic were the discrepancies regarding the reasons for the violation of the
ceasefire agreements reached on October 10 (at the initiative of the Russian Federation),
October 19 (at the initiative of France) and October 26 (at the initiative of the United
States). In all three cases, the studied media of Azerbaijan and Armenia reported
messages containing accusations of the other side for breaking the accords.

As an example of coincidence between the news of the Azerbaijani and Armenian media,
one can single out the regular reporting of Yerevan data on the number of dead Armenian
military servicemen by the studied Azerbaijani Internet resources. Though this
phenomenon was observed mainly in the first half of the 44-Day War: there after, the
Azerbaijani sources in parallel began to more frequently disseminate their own information
about the casualties among the Armenian troops, which differed from those reported by
Yerevan.

The conflicting repercussionson the course of the war continued in the Azerbaijani and
Armenian media even months after the November 9 ceasefire. Thus, in April 2021, the use
of “Iskander” missile by the Armenian side during the battles for the city of Shushi emerged
as a pressing topic in the Azerbaijani information space. At the same time, Baku
disseminated this information as something unquestionable. Yerevan, represented by the
Prime Minister, former high-ranking military and experts, presented various versions
regarding the inefficient use of this weapon. Moscow, on the other hand, through the
Russian President’s Press Secretary Dmitry Peskov, initially denied the fact of “Iskander”
having been used, and after wards only made a comment that the issue was being
studied. At the same time, although the blocking of the Azerbaijani websites was still
ongoing, all those versions with different intensity and emphases were being disseminated
both in the Azerbaijani and Armenian media.

Similarly, the studied Azerbaijani and Armenian resources with varying intensity and
emphases covered the topic of minefields, the provision of their maps, victims from
explosions, etc. However, regarding this issue again the discrepancies in the presentation
of the problem were caused not by the continuing blocking of sites, but by the difference in
information priorities.

The differing attitude to the events was to an even greater extent reflected in the
Azerbaijani and Armenian media coverage of the April 12, 2021 opening of the Military
Trophy Park in Baku. In most of the pieces of the Azerbaijani media studied, this was
presented as an important event, a highly commendable initiative. Whereas the Armenian
media expressed exclusively resentment, actively referring to the comments bya number
ofpersonalities from third countries.

THE TOPIC OF THE ROLE OF EXTERNAL FORCES in the conflict was in the second
place in terms of frequency of reference in the studied media of the two countries. Here,
the discrepancy in attention to specific events and episodes was manifested to a lesser
extent: in all three periods of monitoring it remained at the level of 45-60%. As for the
discrepancy in the interpretation of these events, it was significantly less than when
referring to the episodes of the war (hereatfter it should be taken into account that in the
frames of this monitoring interpretation was understood to be solely the use of certain facts
and not the attitude towards them, different opinions and comments on them). This can be
explained by the fact that the external sources of information had roughly equal influence
on the Azerbaijani and Armenian ones. The Armenian and Azerbaijani media audiences,
despite being in different communication environments, received quite similar factual



information regarding the role of external forces. And the blocking of Internet resources in
terms of this topic was not a particular obstacle.

Regarding the topic of external forces, day.az and media.az had the highest “discrepancy
index” in attention with the Armenian media, trend.az having the lowest. To a certain
extent, this indirect indicator (see tables) allows to conclude about the ratio of the
propaganda and purely informational components in the content of the respective media.
However, it was not the subject of the current monitoring.

A certain biaswas noticed in the studied media of Azerbaijan and Armenia in several
aspects of coverage of the role of external forces. In November 2020 the Azerbaijani
resources attached great importance to the international recognition and the celebration of
their victory in the 44-Day War. Therefore, they consistently covered the endorsements of
representatives of foreign countries and international organizations regarding the
agreements signed by the leaders of the Republic of Azerbaijan, the Republic of Armenia
and the Russian Federation on November 9, exposing them as support to the military
solution to the Karabagh issue by the international community. Meanwhile, the Armenian
media often neglected such statements, showing greater interest in announcements from
outside regarding the problems caused by the war, which, in their turn, did not receive
wide coverage in Azerbaijan. As a result, blocking websites played a certain role in the
audience's full perception of the nature of external reactions to what happened.

Among external factors the Azerbaijani media paid special attention to the role of Turkey
and further strengthening of cooperation between Baku and Ankara in political, military,
information, cultural, educational and other fields following the 44-Day War. However, the
fact that the Armenian media had limited interest in this topic hardly prevented the local
audience from adequately assessing the degree of proximity between Azerbaijan and
Turkey. And blocking sites did not play a significant role in this.

The monitoring team recorded a less radical discrepancy in attention to the events
disseminated in the media of the two countries on the topic “DIPLOMATIC PROCESSES
OVER THE CONFLICT”, which appeared to be the third in terms of intensity of coverage.
The discrepancy here during all three monitoring stages remained within 35-40%. As for
the discrepancies in the interpretation of events, there were very few of them. At the
second and third stages, not a single such discrepancy was recorded. These indicators
suggest that both Azerbaijani and Armenian online media relied on the same sources of
information. That is why the negative impact of website blocking was less tangible for
audience awareness.

Among individual media in Azerbaijan, with regards to this topic, vesti.az and media.az
recorded the highest “discrepancy index” in attention with Armenian resources. Namely, at
the first (the height of hostilities) and the third (a few months after the end of the war)
stages of monitoring, the highest “discrepancy index” was recorded on media.az, and at
the second stage (the last days of the war and the subsequent period) - on vesti.az. For
the rest outlets this indicator was almost the same.

When reporting on the Co-Chairs of the OSCE Minsk Group, which de-jure remains the
main format of the settlement, the Azerbaijani and Armenian media formulated differently
their expectations from the mediating role of the Minsk Group. In Azerbaijan they expected
the Co-Chairs to make efforts to establish a peaceful life in the region following the war,
while in Armenia they hoped to intensify MG activities in determining the status of
Nagorno-Karabagh. However, even in this case, it is difficult to talk about substantial



consequences of blocking sites for the audience to get a well-founded picture, since the
Minsk Group itself has not yet set the priorities of its mediating mission after the 44-Day
War.

The coverage of THE TOPIC OF PRISONERS OF WAR in different periods of monitoring
differed radically. In October 2020, when the hostilities were at their height, discrepancy in
attention to various episodes and events in the studied Azerbaijani and Armenian media
was recorded in more than half of the cases. In the period from 1 to 30 November, 2020,
which mostly fell on the post-war development of the situation, when the issue of POWs
became patrticularly important, there was discrepancy in more than three-quarters of the
cases. And in April 2021, this indicator changed significantly, and there was discrepancy in
slightly over one quarter of the cases. Though the numbers reflecting the coverage of this
topic are relatively small, and it is hard enough to make conclusions on the patterns and
trends. Only one thingis quite clear: the audiences of the two countries, due to the
detention of the prisoners of war, mainly by the Azerbaijani side, were interested in
different aspects of the problem of POWSs and other detained persons. The blocking of
Internet resources could play a certain role in this, especially in the period of active
hostilities, when the sources on which the media relied significantly differed. Later,
however, the media found opportunities to satisfy their audience's diverse interest on the
matter.

The Azerbaijani media paid particular attention to the topic of prisoners of war immediately
after the signing of the November 9 Statement. Their focus, as in the years preceding the
44-Day War, was on Russian citizen Dilgam Asgarov and Azerbaijani citizen Shahbaz
Guliyev, who, according to the Azerbaijani side, aiming to visit the graves of their relatives
in July 2014ended up in Kelbajar region controlled by the Armenian forces and were taken
hostage. The Armenian version is that they were saboteurs, who killed an Armenian boy
who had noticed them, they were captured and sentenced by the NK court to 22 years in
prison. Therefore, the transfer of these two persons to the Azerbaijani side as part of the
post-war exchange of POW striggered great enthusiasm in Azerbaijan. In Armenian
society and the media, the transfer of these convicts was considered by the majority as an
unacceptable concession.

After the Azerbaijani side received all its prisoners of war and, above all, Dilgam Asgarov
and Shahbaz Guliyev, the media of this country to a large extent lost interest in the topic,
except, the period of court trials on some of the detained Armenian military servicemen. At
the same time for the Armenian media and the public, given Azerbaijan's continuing
retention of Armenian soldiers and civilians, this is still one of the most pressing issues.
And this discrepancy in the coverage of the topic, as noted above, only to a small extent is
conditioned by the blocking of websites.

Almost the same can be said about the coverage of such topics as the DEPLOYMENT
AND STATUS OF THE PEACEKEEPING CONTINGENT and the UNBLOCKING OF
TRANSPORT COMMUNICATIONS, with an only difference that in October 2020 these
issues had not yet acquired relevance or were not touched upon at all, or they received
minimal attention. The topic of Russian peacekeepers gained momentum especiallyin the
second monitoring period (November 1-30, 2020), and the prospects for opening transport
communications - in the third period (April 1-30, 2020), when the trilateral Azerbaijani-
Armenian-Russian commission on the issue was already operating.In the last two study
stages, the interpretation of the relevant episodes and events coincided either fully or in
the overwhelming majority of cases. This indicates that, regardless of the blocking, both
the Azerbaijani and Armenian media used common sources outside the two countries, and



also that the presentation of “dry facts” by the Azerbaijani and Armenian sources was
practically identical. And the discrepancies related only to the assessment of episodes and
events.

One of the differences in the coverage of the topic of transport communications by the
Azerbaijani and Armenian media is the degree and nature of attention to the so-called
“Meghri Corridor”. In Azerbaijan, it was presented as one of the main achievements of the
Azerbaijani President Ilham Aliyevin the process of negotiations on the Statement of
November 9, 2020. In Armenia, this point of the Statement is considered by many as a
threat to the territorial integrity and sovereignty of the country. In general, it can be said
that the Azerbaijani media and officials, are more inclined to speak out about the details of
the negotiation process(which are still not fully clear to the public in Armenia) than the
Armenian media and officials.Consequently, all sorts of conspiracy theories emerge, which
is also to a certain extent a result of the blocking of sites.

At the second stage of monitoring (November 1-30, 2020), the Azerbaijani media quite
intensively discussed the possibility of Turkey's active involvement in the peacekeeping
mission in Nagorno-Karabagh. There were even assumptions that it would be a joint
Russian-Turkish mission. Publications of this kind stopped only after the creation of the
Russian-Turkish monitoring center, which implied a rather limited formal status of Ankara
in the process of maintaining peace in the region. But while the topic still remained
relevant,it appeared in the Armenian information space in quite limited portions, which may
also to a certain degree be considered a consequence of the blocking of sites.

Added to that, the Azerbaijani media, unlike the Armenian ones, reported lots of details
about the process of deployment of Russian peacekeepers, their armaments, logistical
support, and the anticipated unofficial mandate. However, here the discrepancy of
interests in such information is conditioned not by the blocking of Azerbaijani websites,
which found this information themselves mainly in Russian sources, but by the fact that the
Armenian society was more interested just in strong presence of Russian peacekeepers,
rather than the details related to it.

The TOPIC OF BORDER AREAS was very superficially reflected in this study, since
based on the monitoring methodology, publications in five Azerbaijani media and the
coincidence in attention to facts and their interpretation in five Armenian media were
monitored. And since, unlike the Armenian media, the Azerbaijani media very rarely
touched upon the topic of border territories, it is difficult to talk about the differences in the
use of sources and the role of blocking Internet resources for informing the audience. At
the same time, based on the data obtained through monitoring, it can be concluded that,
unlike other topics selected for the study, the sources could not objectively be common
and the data obtained through them were not to coincide. Both the Armenian and
Azerbaijani media looked at the border areas from their own perspective. And taking into
account the significantly different importance of the topic for the two audiences,
conditioned by the post-war territorial realities, the Armenian media covered the topic with
much greater interest and thoroughness. Accordingly, the blocking of Azerbaijani Internet
resources could not play an important role for the coverage of the topic in the Armenian
media.

As with the ceasefire initiatives of October 2020, the sides blame each other for the
occasional hotbeds of tension on the border. And this, of course, is not connected with
blocking sites either, but rather with the priorities of official propaganda.



Overall, however, taking into consideration the coverage of the entire range of topics one
way or another connected with the Azerbaijani-Armenian relations at current stage, the
monitoring results allow to conclude that the Azerbaijani and Armenian media use a
significantly different set of events, facts and episodes when covering a number of
problems. And in this sense, the blocking of Internet resources resulted in limited
awareness of the audiences and a one-sided perception of reality. As the monitoring
results show, this, first of all, concerned the course of one of the main topics of the study,
namely the hostilities during the 44-Day War.



THE TABLES OF MONITORING
PRIMERY DATA



1. The course of hostilities

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian | coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 557 6 99 216 32 17 39 12 1
452 167 26
(81.1%) - (77.3%) 9 (66.7%) e
media.az 330 40 58 108 21 8 11 4 1
232 79 6
(70.3%) 2 (73.1%) e (54.5%) 2
day.az 304 33 60 116 34 12 17 6 1
211 70 10
(69.4%) B (60.3%) e (58.8%) i
report.az 396 20 93 141 29 20 5 4 0
283 92 1
(71.5%) TLE (65.2%) + (20%) .
trend.az 313 22 90 97 6 20 1 1 0
201 71 0
(64.2%) e (73.2%) e (100%) .
Total 1900 121 400 678 122 77 73 27 3
1379 479 43
(72.6%) S (70.6%) L (58.9%) =




2. The diplomatic process over Nagorno-Karabagh (statements, reference to the formats of settlement and the possibilities of

solution)
Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 55 30 2 60 26 0 9 7 0
23 34 2
(41.8%) £ (56.7%) A8 (22.2%) U
media.az 70 31 0 40 31 0 12 6 0
39 9 6
(55.7%) <A (22.5%) el (50%) 2
day.az 58 35 1 35 28 0 8 5 0
22 7 3
(37.9%) ke (20%) e (37.5%) 2
report.az 84 49 3 47 34 0 21 13 0
32 13 8
(38.1%) = (27.6%) i (38.1%) -
trend.az 82 58 0 43 29 0 11 7 0
24 14 4
(29.3%) Sk (32.6%) = (36.4%) U
Total 349 203 6 225 148 0 61 38 0
140 77 23
(40.1%) AL (34.2%) — (37.7%) e

10




3. The issues of prisoners of war and other detained persons

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 10 0 3 6 0 0 3 1 0
7 0 2
(70%) £ (0%) g (66.7%) 1
media.az 4 2 1 2 0 0 4 3 0
1 0 1
(25%) € (0%) g (25%) €
day.az 8 1 4 10 4 0 4 4 0
3 6 0
(37.5%) 5 (60%) 4 (100%) 4
report.az 10 6 1 8 2 0 9 7 0
3 6 2
(30%) i (75%) 2 (22.2%) U
trend.az 6 2 1 5 1 0 2 1 0
3 4 1
(50%) £ (80%) 1 (50%) 1
Total 38 11 10 31 7 0 22 16 0
17 24 6
(44.7%) e (77.4%) l (27.3%) 0

11




4. The prospects for opening transport communicactions

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 5 0 0 1 0 0 2 0 0
0 0 0
(0%) ° (0%) ° (0%) °
media.az 0 0 0 8 1 0 7 6 0
0 7 1
(0%) ¢ (87.5%) . (14.3%) ¢
day.az 0 0 0 4 1 0 4 3 0
0 3 1
(0%) g (75%) . (25%) €
report.az 0 0 0 4 3 0 8 7 0
0 1 1
(0%) 0 (25%) S (12.5%) !
trend.az 0 0 0 2 0 0 4 3 0
0 0 1
(0%) 0 (0%) 0 (25%) 3
Total 5 0 0 19 5 0 25 19 0
0 14 6
(0%) g (73.7%) R (24%) L

12




5. The activities and status of peacekeepers

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces) websites) websites) websites)
/% of absence
of reference in
Arm. websites
vesti.az 0 0 0 43 25 3 8 2 0
0 15 28 6
(0%) (34.9%) (75%)
media.az 2 2 0 56 50 0 0 0 0
0 6 50 0
(100%) (10.7%) (0%)
day.az 4 3 0 61 53 0 2 1 1
1 8 53 0
(25%) (13.1%) (100%)
report.az 1 1 0 35 30 0 3 3 0
0 5 30 0
(100%) (14.3%) (100%)
trend.az 1 1 0 17 14 0 0 0 0
0 3 14 0
(100%) (17.6%) (0%)
Total 8 7 0 212 172 3 13 6 1
1 37 175 6
(12.5%) (17.4%) (0.5%)

13




6. The interference and role of external forces, the topic of mercenaries

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 132 46 12 93 38 1 18 9 0
74 54 9
(56.1%) o (58.1%) €L (50%) <
media.az 106 31 7 81 37 2 10 3 0
68 42 7
(64.2%) £ (51.8%) e (70%) £
day.az 92 27 6 81 47 0 17 3 1
59 34 13
(64.1%) e (42%) 4 (76.5%) 4
report.az 67 30 6 35 23 1 3 2 0
31 11 1
(46.3%) £le (31.4%) e (33.3%) z
trend.az 44 20 7 31 23 0 4 3 0
17 8 1
(38.6%) 2 (25.8%) e (25%) €
Total 441 154 38 321 168 4 52 20 1
249 149 31
(56.5%) L (46.4%) Qe (59.6%) e

14




7. The tension and clashes in border areas

Media October 1-31, 2020 November 1-30, 2020 April 1-30, 2021
Total Coinciding Not Total Coinciding Not Total Coinciding Not
(Az. pieces) (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding (Azerbaijani | (5 Armenian coinciding
Total websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian pieces) websites) (5 Armenian
(Az. pieces)/% websites) websites) websites)
of absence of
reference in
Arm. websites
vesti.az 0 0 0 0 0 0 2 0 0
0 0 0 0
(0%) (0%) (100%)
media.az 0 0 0 1 1 0 4 0 2
0 0 2 5
(0%) (100%) (50%)
day.az 0 0 0 0 0 0 1 0 1
0 0 0 1
(0%) (0%) (100%)
report.az 0 0 0 1 1 0 1 1 0
0 0 0 1
(0%) (100%) (100%)
trend.az 0 0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0
(0%) (0%) (0%)
Total 0 0 0 2 2 0 8 1 3
0 0 4 4
(0%) (100%) (50%)

15




